Vertaile markkinointikanavat ja hinnat – Löydä tehokkain tapa tavoittaa asiakkaasi

Markkinointikanavien tulosvertailulaskuri

Huomio: Laskelmat perustuvat keskimääräisiin markkinointihintoihin ja ovat suuntaa-antavia. Todelliset tulokset voivat vaihdella toimialan, kohdennuksen ja kampanjan mukaan.

Markkinointikanavien vertailu ja hinnoittelu

Markkinointikanavien vertailu ja hintojen kartoitus on yritykselle kriittinen askel. Aivan kuten yritysmuodon valinnassa, myös markkinointikanavien valinnassa täytyy punnita eri vaihtoehtoja huolellisesti.

Markkinointikanavat voidaan jakaa karkeasti kolmeen pääkategoriaan:

  1. Digitaaliset kanavat – hakukoneet, sosiaalinen media, sähköposti
  2. Perinteiset mediat – TV, radio, printti, ulkomainonta
  3. Suoramarkkinointi – puhelinmyynti, messut, tapahtumat

Jokaisen kanavan hinnoittelumallit poikkeavat toisistaan merkittävästi. Siinä missä digitaalinen mainonta perustuu usein klikki- tai näyttöpohjaiseen hinnoitteluun, perinteisissä medioissa maksetaan tyypillisesti mainostilasta tai -ajasta.

Markkinointikanavan valinnassa budjetti on vain yksi tekijä. Yhtä tärkeää on huomioida yrityksen toimiala ja tavoitteet. Esimerkiksi autolainojen markkinoinnissa korostuvat eri kanavat kuin vaikkapa päivittäistavarakaupassa.

Kustannustehokkuuden kannalta on olennaista seurata markkinoinnin tuottoja. Kirjanpidon ammattilainen auttaa sinua seuraamaan markkinointi-investointien kannattavuutta ja tekemään tarvittavat kirjaukset oikein.

Muista myös, että markkinointiin liittyy aina riskejä. Vastuuvakuutuksen hankkiminen suojaa yritystäsi mahdollisilta markkinointiviestinnän aiheuttamilta vahingoilta.

Vertaile markkinointikanavat ja hinnat huolellisesti ennen päätöksentekoa. Tärkeintä on löytää juuri sinun yrityksellesi sopivat kanavat, jotka tavoittavat kohderyhmäsi kustannustehokkaasti ja tuottavat mitattavia tuloksia.

Digitaalisen markkinoinnin kanavat ja kustannusrakenne

Digitaalisen markkinoinnin kanavat tarjoavat monipuolisia vaihtoehtoja mainontaan. Hakukonemainonnassa hinnoittelu perustuu tyypillisesti PPC-malliin (Pay-Per-Click), jossa maksat vain toteutuneista klikkauksista.

Sosiaalisen median mainonnassa kustannusrakenne vaihtelee alustan mukaan:

  • CPM (Cost Per Mille) – maksu tuhannesta näyttökerrasta
  • CPC (Cost Per Click) – maksu klikkauksista
  • CPA (Cost Per Action) – maksu toteutuneista toiminnoista

Display-mainonnassa hinnoittelu noudattaa usein CPM-mallia, jossa mainostaja maksaa näyttökerroista. Tämä sopii erityisesti bränditietoisuuden kasvattamiseen.

Sähköpostimarkkinoinnin kustannukset muodostuvat tyypillisesti:

  • Markkinointiautomaatiotyökalun kuukausimaksusta
  • Sähköpostilistan koosta
  • Viestien lähetysmääristä

Vertaile markkinointikanavat ja hinnat huolellisesti – digitaalisissa kanavissa kustannukset voivat vaihdella merkittävästi toimialan kilpailutilanteen mukaan. Esimerkiksi hakusanamainonnassa suosittujen avainsanojen hinnat nousevat korkeammiksi kuin vähemmän kilpailluilla aloilla.

Digitaalisen mainonnan etuna on tarkka kohdennettavuus ja reaaliaikainen optimointi. Voit säätää budjettia ja kohdennuksia lennossa tulosten perusteella.

Huomioi myös sisällöntuotannon kustannukset eri kanaviin:

  • Tekstisisällöt ja artikkelit
  • Kuvat ja grafiikat
  • Videosisällöt
  • Mainoskampanjoiden suunnittelu

Digitaalisen markkinoinnin kustannusrakenne on usein läpinäkyvämpi kuin perinteisissä medioissa. Saat tarkat tiedot siitä, mihin markkinointieurosi kuluvat ja millaisia tuloksia ne tuottavat.

Perinteisten markkinointikanavien hintavertailu

Vertaile markkinointikanavat ja hinnat - Löydä tehokkain tapa tavoittaa asiakkaasi
Vertaile markkinointikanavat ja hinnat – Löydä tehokkain tapa tavoittaa asiakkaasi

Perinteiset markkinointikanavat toimivat edelleen tehokkaasti monilla toimialoilla. Televisio-, radio- ja printtimainonnassa hinnoittelu perustuu tyypillisesti mainoksen kestoon tai kokoon sekä tavoitettavaan yleisömäärään.

Televisiomainonnan hinnoittelu muodostuu seuraavista tekijöistä:

  • Esitysaika – prime time nostaa hintoja merkittävästi
  • Mainoksen pituus – 15-30 sekunnin spottien hintaerot
  • Alueellinen kattavuus – valtakunnallinen vs. paikallinen

Radiomainonta tarjoaa usein kustannustehokkaan vaihtoehdon:

  • Spottimainonta – lyhyet mainostauot ohjelmien välissä
  • Ohjelmayhteistyö – pidempiaikainen näkyvyys
  • Juontajien lukema mainos – personoitu lähestymistapa

Printtimediassa hinnoittelu vaihtelee julkaisun mukaan:

  • Sanomalehtimainonta – palstamillimetrit määrittävät hinnan
  • Aikakauslehtimainonta – sivukoon ja sijainnin mukainen hinnoittelu
  • Paikallislehdet – edullisempi vaihtoehto kohdennetulle mainonnalle

Ulkomainonnassa kustannukset määräytyvät:

  • Sijainnin – keskeinen paikka nostaa hintaa
  • Kampanja-ajan – tyypillisesti viikko- tai kuukausihinnoittelu
  • Mainostaulujen määrän – volyymialennukset mahdollisia

Vertaile markkinointikanavat ja hinnat huolella – perinteisissä medioissa kustannukset ovat usein korkeammat kuin digitaalisissa kanavissa, mutta ne voivat tavoittaa tiettyjä kohderyhmiä tehokkaammin.

Suoramainonnan kustannukset koostuvat:

  • Painatuskuluista
  • Jakelukustannuksista
  • Osoitteiston hankinnasta tai ylläpidosta

Messuosallistumisen hinnoittelu muodostuu:

  • Paikkavuokrasta
  • Osaston rakentamisesta
  • Henkilöstökuluista

Markkinointikanavien ROI ja mittaaminen

Markkinointi-investointien tuottoprosentti (ROI) kertoo, kuinka tehokkaasti markkinointiin käytetyt eurot tuottavat tulosta. Jokaisen markkinointikanavan ROI:n seuranta on keskeistä budjetin optimaalisen käytön kannalta.

Digitaalisten kanavien mittarit:

  • ROAS (Return on Ad Spend) – mainoskulujen suora tuotto
  • CAC (Customer Acquisition Cost) – asiakkaan hankintakustannus
  • CLV (Customer Lifetime Value) – asiakkaan elinkaaren arvo

Perinteisten kanavien mittaaminen vaatii usein epäsuoria menetelmiä:

  • Kampanjakoodit ja alennuskupongit
  • Puhelinnumeroseuranta
  • Myyntipiikkien analyysi kampanja-aikoina

Mittaamisen työkalut ja menetelmät vaihtelevat kanavakohtaisesti. Digitaalisissa kanavissa voit hyödyntää analytiikkatyökaluja, jotka tarjoavat reaaliaikaista dataa kampanjoiden toimivuudesta.

Muista seurata myös laadullisia mittareita:

  • Bränditunnettuus
  • Asiakastyytyväisyys
  • Markkinaosuuden kehitys

ROI:n laskentakaava on yksinkertainen: (Tuotto – Investointi) / Investointi x 100. Käytännössä tuoton määrittely voi olla haastavaa, sillä markkinoinnin vaikutukset näkyvät usein viiveellä.

Tehokas mittaaminen edellyttää:

  1. Selkeiden tavoitteiden asettamista
  2. Oikeiden mittareiden valintaa
  3. Säännöllistä seurantaa
  4. Tulosten analysointia

Vertaile markkinointikanavat ja hinnat suhteessa niiden tuottamaan ROI:hin. Näin varmistat, että markkinointibudjettisi kohdistuu tuottavimpiin kanaviin.

Kohderyhmän tavoittaminen eri kanavissa

Onnistunut markkinointi perustuu kohderyhmäsi tavoittamiseen oikeissa kanavissa. Kun vertaile markkinointikanavat ja hinnat, huomioi erityisesti missä potentiaaliset asiakkaasi viettävät aikaansa.

Kohderyhmän mediakäyttäytyminen vaihtelee merkittävästi:

  • Nuoret aikuiset suosivat TikTokia ja Instagramia
  • Työikäiset ammattilaiset tavoitat LinkedInistä
  • Seniorit seuraavat perinteisiä medioita ja Facebookia

Demografisten tekijöiden lisäksi huomioi kohderyhmäsi:

  • Harrastukset ja kiinnostuksen kohteet
  • Ostokäyttäytyminen ja -ajankohdat
  • Maantieteellinen sijainti

Digitaaliset kanavat mahdollistavat tarkan kohdentamisen:

  1. Hakukonemainonta tavoittaa aktiiviset tiedonhakijat
  2. Some-mainonta hyödyntää käyttäjien kiinnostuksen kohteita
  3. Display-mainonta löytää kohderyhmän verkkosivukäyttäytymisen perusteella

Perinteisten medioiden kohdentaminen perustuu:

  • TV-kanavien katsojaprofiileihin
  • Radiokanavien kuuntelijakuntaan
  • Lehtien lukijaprofiileihin

Tavoittavuuden analysointi on keskeistä. Seuraa säännöllisesti:

  • Kanavakohtaisia kattavuuslukuja
  • Kohderyhmän sitoutumisastetta
  • Mainonnan tavoittavuuskustannusta

Muista myös vuorokaudenaikojen vaikutus. Kohderyhmäsi voi olla aktiivisimmillaan:

  • Aamuisin työmatkoilla (radio)
  • Iltapäivisin sosiaalisessa mediassa
  • Iltaisin television ääressä

Kohderyhmän tavoittamisessa laatu korvaa määrän. Pienempi, mutta tarkemmin kohdennettu yleisö tuottaa usein parempia tuloksia kuin laaja mutta epätarkka tavoittavuus.

Markkinointibudjetin optimointi ja allokointi

Markkinointibudjetin tehokas jako eri kanavien välillä vaatii tarkkaa suunnittelua. Tärkeintä on löytää tasapaino eri markkinointikanavien välillä ja kohdistaa resurssit sinne, missä ne tuottavat parhaan tuloksen.

Budjetin allokoinnissa huomioi nämä keskeiset tekijät:

  • Kanavakohtainen tehokkuus – aiempiin tuloksiin perustuva jako
  • Markkinoinnin tavoitteet – brändinrakennus vs. suora myynti
  • Kohderyhmän tavoitettavuus – missä kanavissa kohderyhmä on aktiivisin

Tehokas budjettijako noudattaa usein 70-20-10 -sääntöä:

  1. 70% tehokkaimmiksi todettuihin kanaviin
  2. 20% potentiaalisiin uusiin kanaviin
  3. 10% kokeiluihin ja testaukseen

Vertaile markkinointikanavat ja hinnat säännöllisesti, sillä kustannustehokkuus voi vaihdella merkittävästi. Tee budjettijaossa tilaa myös ketterälle reagoinnille – varaa osa budjetista nopeisiin muutoksiin markkinatilanteen mukaan.

Optimoi budjettia näiden vaiheiden kautta:

  • Analysoi aiemmat kampanjat ja niiden tulokset
  • Tunnista parhaiten toimivat kanavayhdistelmät
  • Seuraa kilpailijoiden markkinointipanostuksia
  • Tee jatkuvaa A/B-testausta eri kanavissa

Budjetin jakamisessa huomioi myös:

  • Kiinteät kustannukset kuten henkilöstö ja työkalut
  • Muuttuvat kustannukset kuten mainonta ja kampanjat
  • Reservi yllättäviin mahdollisuuksiin

Käytä dataa päätöksenteon tukena. Seuraa säännöllisesti keskeisiä mittareita ja tee tarvittavat muutokset budjettijakoon niiden perusteella. Näin varmistat, että markkinointieurot tuottavat parasta mahdollista tulosta.

Kausivaihtelut markkinointikanavien hinnoissa

Markkinointikanavien hinnat vaihtelevat merkittävästi vuodenaikojen ja sesonkien mukaan. Nämä vaihtelut vaikuttavat suoraan kampanjoiden kustannustehokkuuteen ja budjettien suunnitteluun.

Tyypillisimmät hintapiikkien aiheuttajat:

  • Juhlapyhät – joulu, pääsiäinen, juhannus
  • Kaupan sesongit – alennusmyynnit, Black Friday
  • Toimialakohtaiset huiput – lomakausi, koulujen alku

Digitaalisten kanavien hinnoissa näkyy selkeä kausivaihtelu:

  1. Hakusanamainonnan klikkihinnat nousevat jopa 50% sesonkeina
  2. Sosiaalisen median mainostila kallistuu juhlapyhien alla
  3. Display-mainonnan CPM-hinnat kohoavat suosituimpina ostoaikoina

Perinteisissä medioissa kausivaihtelut näkyvät erityisesti:

  • TV-mainonnan prime time -hinnoittelussa
  • Aikakauslehtien teemanumeroiden mainoshinnoissa
  • Ulkomainonnan sesonkikohtaisissa hinnoittelumalleissa

Kustannustehokkaan mainonnan kannalta on järkevää suunnitella remonttilainan markkinointi ja muut kampanjat hiljaisemmille kausille, jolloin mainostila on edullisempaa.

Hintavaihteluiden hallinta onnistuu parhaiten:

  • Varaamalla mainostila hyvissä ajoin
  • Hyödyntämällä hiljaisempia kausia
  • Neuvottelemalla pitkäaikaisia sopimuksia

Muista myös, että kausivaihtelut voivat olla alueellisia. Esimerkiksi lomakohteissa mainonnan hinnat nousevat sesonkiaikoina, kun taas hiljaisempina kausina voit saada merkittäviä etuja.

Markkinointikanavien yhdistelmät ja synergia

Markkinointikanavien yhdistäminen luo tehokkaampaa viestintää kuin yksittäisten kanavien käyttö. Kun vertaile markkinointikanavat ja hinnat, huomioi erityisesti eri kanavien väliset synergiahyödyt.

Tehokkaimmat kanavayhdistelmät tukevat toisiaan:

  • Hakukonemainonta + Display – tavoittaa sekä aktiiviset etsijät että potentiaaliset asiakkaat
  • Some + Sähköposti – sitouttaa ja muistuttaa
  • Radio + Ulkomainonta – vahvistaa viestin toistuvuutta

Monikanavaisen markkinoinnin etuja:

  1. Parempi kokonaistavoittavuus
  2. Vahvempi muistijälki
  3. Kustannustehokkuus oikein toteutettuna
  4. Riskin hajauttaminen

Kanavien välinen synergia syntyy, kun:

  • Viestit tukevat toisiaan eri kanavissa
  • Ajoitus on suunniteltu tarkasti
  • Sisällöt räätälöidään kanavakohtaisesti

Hyödynnä cross-channel markkinoinnin mahdollisuudet:

  • TV-mainoksen tukeminen some-kampanjalla
  • Printtimainonnan ohjaaminen verkkokauppaan
  • Ulkomainonnan yhdistäminen mobiilimainontaan

Markkinointikanavien yhdistämisessä vältä yleisimpiä virheitä:

  • Liian monen kanavan samanaikainen käyttö
  • Epäyhtenäinen viestintä eri kanavissa
  • Budjetin liiallinen hajautus

Keskity luomaan toimivia kanavayhdistelmiä, jotka:

  1. Tavoittavat kohderyhmäsi tehokkaasti
  2. Pysyvät budjettisi rajoissa
  3. Tuottavat mitattavia tuloksia

Muista seurata kanavakohtaista attribuutiota – mikä kanava toimii parhaiten yhdessä toisen kanssa. Näin löydät juuri sinun yrityksellesi toimivimmat yhdistelmät.

Markkinointikanavien valinta yrityksen koon mukaan

Yrityksen koko vaikuttaa merkittävästi siihen, mitkä markkinointikanavat toimivat parhaiten. Pienyrityksellä ja suurkonsernilla on luonnollisesti erilaiset resurssit ja tarpeet markkinoinnin toteuttamiseen.

Mikroyritykset (1-9 henkilöä)

Pienimmille yrityksille sopivat erityisesti:

  • Paikallinen hakukonemainonta – tarkasti rajatulla budjetilla
  • Sosiaalisen median orgaaninen näkyvyys – henkilökohtainen ote
  • Sähköpostimarkkinointi – kustannustehokas asiakasviestintä

Pienet yritykset (10-49 henkilöä)

Pienyrityksille toimivimmat kanavavalinnat:

  • Monipuolinen digitaalinen markkinointi – hakukone + some
  • Paikallinen printtimainonta – kohdennetut kampanjat
  • Tapahtumamarkkinointi – verkostoituminen ja suorat kontaktit

Keskisuuret yritykset (50-249 henkilöä)

Keskisuurille yrityksille soveltuvat:

  • Laajempi digitaalinen mainonta – useita kanavia rinnakkain
  • Alueellinen radio- ja TV-mainonta – brändin rakentamiseen
  • Ammattilehdet ja toimialamedia – asiantuntijuuden vahvistamiseen

Suuryritykset (250+ henkilöä)

Suuryrityksille tyypilliset kanavavalinnat:

  • Valtakunnallinen monikanavamainonta – kattava näkyvyys
  • Sponsorointi ja yhteistyökumppanuudet – brändiarvon kasvattaminen
  • Kansainväliset markkinointikampanjat – globaali tavoittavuus

Vertaile markkinointikanavat ja hinnat suhteessa organisaatiosi kokoon ja resursseihin. Pienemmän yrityksen kannattaa keskittyä muutamaan tehokkaaseen kanavaan laajan hajauttamisen sijaan.

Muista nämä periaatteet kanavavalinnassa:

  1. Aloita pienemmästä ja laajenna hallitusti
  2. Keskity mitattaviin kanaviin
  3. Skaalaa toimivia ratkaisuja ylöspäin

Yrityksen kasvaessa markkinointikanavien määrää voi lisätä asteittain. Tärkeintä on löytää tasapaino resurssien ja kanavien hallinnan välillä.

Markkinointikanavien trendit ja tulevaisuuden näkymät

Markkinointikanavien kenttä muuttuu jatkuvasti teknologian ja kuluttajakäyttäytymisen kehittyessä. Tulevaisuudessa näemme yhä personoidumpia ja älykkäämpiä ratkaisuja, jotka mullistavat perinteisen tavan vertailla markkinointikanavia ja hintoja.

Nousevat teknologiatrendit muokkaavat markkinointia:

  • Tekoälypohjainen optimointi – automaattinen budjetin ja kohdennuksen säätö
  • AR/VR-markkinointi – immersiiviset mainoskokemukset
  • Voice-hakumarkkinointi – ääniohjatut kampanjat

Datavetoinen markkinointi kehittyy entisestään. Aivan kuten kryptolompakoiden turvallisuusvertailussa, myös markkinoinnissa läpinäkyvyys ja tietoturva korostuvat.

Tulevaisuuden markkinointikanavissa korostuvat:

  • Reaaliaikainen personointi
  • Automaattinen hinnoitteluoptimointi
  • Koneoppimispohjaiset ennusteet

Uudet markkinointimallit muuttavat hinnoittelua. Samoin kuin lemmikkivakuutusten hinnat ja korvaukset perustuvat yksilöllisiin tekijöihin, myös mainonta siirtyy yhä räätälöidympään hinnoitteluun.

Markkinoinnin tulevaisuuden suuntaukset:

  1. Web3-pohjaiset ratkaisut – lohkoketjuteknologian hyödyntäminen
  2. Mikromarkkinapaikat – ultrakohdennettua mainontaa
  3. Yhteisövetoinen markkinointi – käyttäjien luoma sisältö

Tulevaisuuden markkinoinnissa korostuvat myös:

  • Yksityisyyden suojan merkitys
  • Kestävän kehityksen periaatteet
  • Paikallisen ja globaalin tasapaino

Markkinointikanavien integraatio syvenee entisestään, mikä vaatii uudenlaista osaamista ja työkaluja. Menestyvät yritykset osaavat hyödyntää näitä muutoksia ketterästi ja kustannustehokkaasti.

Yhteenveto ja pääpointit

Markkinointikanavien vertailu on tärkeä osa onnistunutta mainontaa. Digitaaliset kanavat tarjoavat yleensä tarkemman kohdennuksen ja helpomman seurannan kuin perinteiset mediat. Hinnoittelu vaihtelee merkittävästi eri kanavien välillä – some-mainonta alkaa muutamista euroista, kun taas TV-mainonta vaatii isomman budjetin.

Parhaat tulokset saat usein yhdistelemällä eri kanavia. Tärkeintä on löytää juuri sinun kohderyhmällesi sopivat kanavat ja optimoida mainonta niissä jatkuvasti paremmaksi.

Plussat

  • Digitaalisen mainonnan tarkka mittaaminen
  • Joustava budjetointi
  • Nopea käynnistys ja muokkaus
  • Laajat kohdennusmahdollisuudet

Miinukset

  • Kilpailu näkyvyydestä kovaa
  • Hintataso nousee jatkuvasti
  • Tekninen osaaminen vaatii resursseja

Markkinointikanavien vertailu ja hinnoittelumallit

Yrityksen markkinointi on keskeinen osa menestyvää liiketoimintaa. Eri markkinointikanavat tarjoavat vaihtelevia mahdollisuuksia tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, ja hinnoittelumallit vaihtelevat merkittävästi. Jokaisen kanavan tehokkuus riippuu yrityksen kohderyhmästä ja tavoitteista.
Markkinointikanava Hinnoittelumalli Kohdennettavuus Tavoittavuus Soveltuvuus
Hakukonemainonta Klikkipohjainen (CPC) Erittäin tarkka Laaja Kaikenkokoiset yritykset
Sosiaalinen media CPC tai näyttökerrat Tarkka Erittäin laaja Erityisesti B2C-yritykset
Sähköpostimarkkinointi Kuukausimaksu Kohtalainen Rajattu Olemassa oleva asiakaskunta
Display-mainonta CPM (1000 näyttöä) Kohtalainen Laaja Brändin tunnettavuus
Printtimainonta Kiinteä hinta Alueellinen Vaihteleva Paikalliset yritykset
Markkinointikanavan valinnassa kannattaa huomioida oman budjetin lisäksi myös kampanjan tavoitteet. Digitaaliset kanavat tarjoavat usein tarkemmat seurantamahdollisuudet ja joustavamman budjetoinnin. Pienemmälläkin budjetilla pääsee alkuun, ja tuloksia voi mitata reaaliaikaisesti.

Usein kysytyt kysymykset

Miten vertailen eri markkinointikanavien todellisia kustannuksia ja konversioasteita?

Tehokas markkinointikanavien kustannusvertailu perustuu kokonaiskustannusten jakamiseen saatujen konversioiden määrällä, jolloin saat selville yhden konversion todellisen hinnan. Konversioasteiden vertailu eri kanavien välillä antaa tarkan kuvan mainonnan tehokkuudesta, kun lasket konversioiden määrän suhteessa kaikkiin mainoksen nähneisiin.

Kuinka paljon markkinointibudjetista kannattaa allokoida digitaalisiin vs. perinteisiin kanaviin?

Markkinointibudjetin jako digitaalisen vs perinteisen markkinoinnin välillä riippuu vahvasti toimialasta ja kohderyhmästä, mutta nykyisin budjetin allokointi painottuu usein 60-80% digitaalisiin kanaviin niiden paremman mitattavuuden ja kustannustehokkuuden vuoksi.

Mitkä markkinointikanavat tarjoavat parhaan ROI:n pienellä budjetilla?

Pienen budjetin markkinointi onnistuu parhaiten sosiaalisessa mediassa ja sähköpostimarkkinoinnilla, joissa markkinoinnin tuottoprosentti voi olla erinomainen jo pienilläkin panostuksilla. Kustannustehokas mainonta hakukoneoptimoinnin ja kohdennetun some-mainonnan avulla tarjoaa usein parhaan vastineen rahalle, kun budjetti on rajallinen.

Miten tunnistan yritykselleni kustannustehokkaimmat markkinointikanavayhdistelmät?

Tehokkain tapa löytää toimivat markkinointikanavien yhdistelmät on testata eri kanavia pienellä budjetilla ja seurata tarkasti niiden tuottamia tuloksia analytiikan avulla. Monikanavainen markkinointi kannattaa aloittaa 2-3 kanavasta, joissa kohderyhmäsi viettää eniten aikaa, ja hyödyntää markkinoinnin synergiaa toistamalla samaa viestiä eri kanavissa hieman eri tavoin.

Samankaltaiset artikkelit